Åpningstider/ferie

Barnehagen har åpent mandag til fredag fra klokken 07.30 – 16.30. Barnehagen er stengt julaften, nyttårsaften, dagen før skjærtorsdag, de tre siste ukene i juli (uke 28, 29 og 30) og under barnehagens fire planleggingsdager.

Ferie

I løpet av barnehageåret skal barnet ha minst 4 ukers ferie, hvor minst 14 dager av disse skal tas sammenhengende i skoleferien. Barnehagen må ha beskjed om barnas ferie så snart den er fastsatt.

Styret kan bestemme opp til tre ukers fellesferie i juli i barnehagen. Det vil si at barnehagen i denne perioden er stengt. Styret kan også bestemme at barnehagen holdes stengt i romjulen.

Mange barn har imidlertid mer ferie enn det som er pålagt. Det er da viktig at vi avvikler personalets ferie i perioden flere barn har fri. I forkant av vinterferie, påskeferie, sommerferie, høstferie og juleferie vil det derfor komme forespørsler hvor foresatte blir bedt om å opplyse om barnas ferie.

Planleggingsdager

De nøyaktige datoene for planleggingsdagene bestemmes i forkant av nytt barnehageår.

Planleggingsdagene finner du i kalenderoversikten i årsplanen.